
Ove godine u sklopu Zagreb Film Festivala, u programu Industrija, Desk Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske održat će događanje posvećeno novostima u pozivima za razvoj AV projekata 2026. te će sudjelovati na okruglom stolu "Mala tržišta, velike priče – okrugli stol o filmskoj industriji u malim europskim zemljama" u organizaciji Odjela za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) u Zagrebu.
Kreativna Europa MEDIA – što je novo u pozivima za razvoj u 2026.?
DKE – Ured MEDIA Hrvatske održat će se izlaganje posvećeno novostima u pozivima za razvoj AV projekata 2026. (korazvoj, mini-slate/slate, TV & online). Voditeljica DKE – Ureda MEDIA HR Martina Petrović predstavit će izmjene u kriterijima i uvjetima poziva, nove mogućnosti međunarodne suradnje te dati smjernice za uspješnu prijavu i upozoriti na najčešće pogreške prijavitelja iz zemalja niskog AV kapaciteta.
Događanje će se održati 12. studenog 2025. s početkom u 10.00 sati, u Dokukinu KIC, Preradovićeva 5, Zagreb.
Ulaz na događanje je slobodan uz prethodnu registraciju putem sljedeće poveznice.
Napomena – ovisno o prijavljenim sudionicima, postoji mogućnost da će se događanje održati na engleskom jeziku.

Okrugli stol „Mala tržišta, velike priče – filmska industrija u malim europskim zemljama”
Odjel za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) organizira okrugli stol pod nazivom „Mala tržišta, velike priče – filmska industrija u malim europskim zemljama“, koji će se održati u sklopu Zagreb Film Festivala 11. studenog 2025. s početkom u 12 sati u prostoru scene F22 Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Događanje će okupiti stručnjake, istraživače i predstavnike audiovizualnog sektora iz Danske i Hrvatske u raspravi o aktualnom stanju, izazovima i mogućnostima razvoja filmske industrije na malim europskim tržištima.
Okrugli stol predstavit će ključne rezultate CresCine istraživanja provedenog u okviru projekta Obzor Europa (2023. – 2026.), s posebnim naglaskom na komparativne uvide iz Hrvatske i Danske. Istraživači, donositelji javnih politika i filmski profesionalci govorit će o načinima povećanja međunarodne konkurentnosti filmske industrije u malim zemljama Europske unije.
Događanje je organizirano u partnerstvu sa Zagreb Film Festivalom i Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu,a dio je programa Industrija ZFF-a koji služi kao platforma za edukaciju i umrežavanje filmskih stručnjaka u regiji.
Sudionici okruglog stola su Jakob Isak Nielsen, Lars Bjørn Hansen, Chris Peter Marcich i Martina Petrović, a događaj moderira Jaka Primorac.
Ulaz na događanje je slobodan uz prethodnu registraciju putem sljedeće poveznice.
Ukratko o sudionicima panela i moderatorici:
Jakob Isak Nielsen izvanredni je profesor na Odsjeku za medijske studije i novinarstvo Sveučilišta u Aarhusu, gdje je također obnašao dužnost pročelnika od 2014. do 2019. godine. Njegovo se istraživanje usredotočuje na proučavanje filmske i medijske industrije, medijsku produkciju te audiovizualnu estetiku. Autor je više od 100 znanstvenih članaka iz tih područja. Također je suautor knjige ‘Serijalnost u eri streaminga’ (Seriality in the Streaming Era, Routledge, 2025), autor studije ‘Pokret kamere u narativnom filmu’ (Camera Movement in Narrative Cinema, doktorska disertacija, 2007) te suurednik i suradnik u knjigama o američkim dramskim serijama ‘Televizija za napredne gledatelje’ (Fjernsyn for viderekomne, 2011) te o transnacionalnim serijskim fenomenima u eri streaminga ‘Streaming za napredne gledatelje’ (Streaming for viderekomne, 2020). Njegovi nedavni istraživački projekti uključuju CresCine – Povećanje međunarodne konkurentnosti filmske industrije na malim europskim tržištima (Obzor Europa, 2023.–2026.), ScreenME – Poduzetništvo u području audiovizualnih medija (Screen Media Entrepreneurship, Obzor Europa, 2019. – 2023.) te What Makes Danish TV Drama Series Travel? (Danski nezavisni istraživački fond, 2014.–2018.).
Lars Bjørn Hansen danski je filmski producent i iskusni medijski menadžer s gotovo četiri desetljeća iskustva u nordijskoj filmskoj industriji. Trenutno je glavni direktor u SF Studios Production ApS, gdje je odigrao ključnu ulogu u oblikovanju poslovanja SF Studiosa u Danskoj i Norveškoj. Također je predsjednik upravnog odbora Motion Blur (Norveška) te je ranije obnašao dužnost Country Managera za SF Studios Norveška. Prije nego što je preuzeo vodstvo SF Studios Productiona, Hansen je obnašao vodeće funkcije unutar SF Filma i SF Studiosa, doprinoseći njihovu strateškom razvoju i međunarodnim partnerstvima s velikim studijima poput Twentieth Century Foxa, Warner Brosa i MGM-a. Njegova karijera obuhvaća i visoke financijske i operativne pozicije u Netdoktor Groupu, TDC Cable TV-u (YouSee) i Nordisk Film Groupu, gdje je imao ključnu ulogu u uspješnim poslovnim preokretima i integracijama kompanija.
Chris Peter Marcich je imenovan ravnateljem Hrvatskog audiovizualnog centra 1. svibnja 2019. godine. U prosincu 2023. izabran je za predsjednika Udruženja ravnatelja europskih filmskih agencija (EFAD). Također obnaša dužnost predsjednika Upravnog odbora AGICOA-e, međunarodne organizacije za kolektivno upravljanje pravima koja zastupa određena prava producenata. Kao ravnatelj Centra, Chris zastupa i djeluje u ime Centra te, zajedno s timom stručnjaka, organizira i vodi njegove aktivnosti. Primarna misija Centra, u najširem smislu, jest podržavati i promicati hrvatski filmski i audiovizualni sektor. Centar također provodi program poticaja povrata novca poznat pod nazivom „snimanje u Hrvatskoj“, u njemu se nalazi Ured MEDIA-e za Hrvatsku, a predstavlja i Hrvatsku u programu Eurimages. Chris je prethodno bio predsjednik europskog ureda Udruženja filmske industrije (Motion Picture Association) u Bruxellesu, od 1995. do 2016. godine. Od 1985. do 1995. Chris je obnašao različite dužnosti u području politika i pregovora u Uredu američkog trgovinskog predstavnika (USTR), uključujući i dužnost pomoćnika USTR-a za Europu, Bliski istok i Afriku.
Martina Petrović posjeduje diplomu iz međunarodnih odnosa (glavni smjer) i psihologije (podsmjer). Profesionalnu karijeru započela je u Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, u Upravi za međunarodnu kulturnu suradnju, gdje je bila odgovorna za međunarodnu kulturnu razmjenu te za promociju hrvatskoga filma na festivalima poput Berlinalea i Cannesa. Od 2008. godine aktivno je sudjelovala u osnivanju Hrvatskog audiovizualnog centra, gdje je nastavila djelovati i nakon što ju je Europska komisija imenovala voditeljicom Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske. Inicijatorica je europske inkluzivne platforme za edukaciju i koprodukciju Let’s Pitch Some Shorts!, namijenjene novim autorima i producentima kratkometražnih filmova, te osnivačica Series Rough Pitch – The Balkan Way, danas prepoznatog regionalnog središta za razvoj TV serija i industrijsko povezivanje. Također je pokrenula prvu strukovnu konferenciju u ovom dijelu srednje i istočne Europe kojom je obilježeno deset godina hrvatskog sudjelovanja u potprogramu Kreativna Europa MEDIA, okupivši vodeće žene iz europskog AV sektora na ovom važnom događanju. Dobitnica je prve nagrade Albert Kapović (2010.) za izniman doprinos internacionalizaciji hrvatskog filma, a nedavno je postala članica Upravnog odbora Europske mreže žena u AV sektoru (EWA Network). Martina i dalje aktivno mentorira mlade filmske profesionalce te savjetuje europske AV tvrtke kroz različite organizacijske suradnje i profesionalne mreže.
Jaka Primorac radi kao znanstvena savjetnica na Odjelu za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) u Zagrebu, Hrvatska. Doktorirala je sociologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 2010. godine. Njeni znanstveni interesi presijecaju područja sociologije kulture, sociologije medija i komunikacija te sociologije rada. Sudjelovala je kao voditeljica i suradnica na domaćim i međunarodnim znanstvenim i stručnim projektima, a trenutačno je voditeljica IRMO dionice Obzor Europa projekta ‘Povećanje međunarodne konkurentnosti filmske industrije na malim europskim tržištima’ (CresCine) (2023.-2026.), te suradnica na IRMO NextGeneration projektu ‘Interdisciplinarna istraživanja kulturnih i medijskih politika i praksi: razvojni i demokratski potencijali’ (CULTMED) (2023.-2027.), i na IRMO HRZZ projektu ‘Digitalni podatci, infrastrukture i razvoj’ (DEVELOPER). Od 2016-2018.godine bila je članica Umjetničkog vijeća Hrvatskog audiovizualnog centra. Objavljuje u međunarodnim i domaćim znanstvenim časopisima kao što su Cultural Trends, International Journal for Cultural Policy, Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research (FQS) i dr. Recentni naslovi uključuju autorsku knjigu ‘Od projekta do projekta: Rad i zaposlenost u kulturnom sektoru’ (BLOK, 2021) te uredničku monografiju ‘Digital Transformation and Cultural Policies in Europe’ (s Ole Marius Hyllandom, Routledge, 2024).
As part of this year’s Zagreb Film Festival, within the Industry programme, the Creative Europe Desk – MEDIA Office Croatia will host an event dedicated to the latest updates in the 2026 Content Cluster Calls for AV Projects and will also take part in the round table “Small Markets, Big Stories – Roundtable on the Film Industry in Small European Countries”, organised by the Department for Culture and Communication of the Institute for Development and International Relations (IRMO) in Zagreb.
Creative Europe MEDIA – What’s Cooking in the New Content Cluster Calls 2026 ?
The Creative Europe Desk – MEDIA Office Croatia will hold a presentation focused on the new features of the 2026 Development Calls (Co-development, Mini-slate/Slate, TV & Online). Martina Petrović, Head of the MEDIA Office Croatia, will present the updated criteria and conditions of the calls, outline new opportunities for international cooperation, and share guidelines for successful applications, as well as highlight the most common mistakes made by applicants from countries with low AV capacity.
The event will take place on 12 November 2025, starting at 10:00 a.m., at Dokukino KIC, Preradovićeva 5, Zagreb.
Attendance is free with prior registration via the following link.

Small Markets, Big Stories – a Roundtable on the Film Industry in Small European Countries at the Zagreb Film Festival
The Department of Culture and Communication of the Institute for Development and International Relations (IRMO) is organising a roundtable titled “Small Markets, Big Stories – The Film Industry in Small European Countries”, which will take place as part of the Zagreb Film Festival on 11 November 2025 at the F22 Stage of the Academy of Dramatic Art in Zagreb.
The event will bring together experts, researchers, and representatives of the audiovisual sector from Denmark and Croatia to discuss the current state, challenges, and opportunities for the development of the film industry in small European markets.
The roundtable will present the key findings of the CresCine research conducted within the framework of the Horizon Europe (2023–2026) project, with a particular focus on comparative insights from Croatia and Denmark. Researchers, policymakers, and film professionals will discuss ways to enhance the international competitiveness of the film industry in small EU countries.
The event is organised in partnership with the Zagreb Film Festival and the Academy of Dramatic Art in Zagreb, and is part of the ZFF Industry program, which serves as a platform for the education and networking of film professionals in the region.
The participants of the roundtable are Jakob Isak Nielsen, Lars Bjørn Hansen, Chris Peter Marcich, and Martina Petrović, and the event is moderated by Jaka Primorac.
Attendance is free with prior registration via the following link.
More about panellists and moderator:
Jakob Isak Nielsen is Associate Professor at the Department of Media Studies and Journalism, Aarhus University, where he also served as Head of Department from 2014 to 2019. His research focuses on film and media industry studies, media production, and audiovisual aesthetics. He has written 100+ articles within these areas. He is also the co-author of Seriality in the Streaming Era (Routledge, 2025), author of Camera Movement in Narrative Cinema (PhD, 2007) and a contributor to and co-editor of books on American drama series (Fjernsyn for viderekomne, 2011) and transnational serial phenomena in the streaming era (Streaming for viderekomne, 2020). Recent research projects include CresCine – Increasing the International Competitiveness of the European Film Industry in Small European Markets (Horizon-RIA, 2023-2026); ScreenME – Screen Media Entrepreneurship (Horizon, 2019-2023); and What Makes Danish TV Drama Series Travel? (Independent Research Fund Denmark, 2014-2018).
Lars Bjørn Hansen is a Danish film producer and experienced media executive with nearly four decades in the Nordic entertainment industry. Currently Managing Director at SF Studios Production ApS, Hansen has played a pivotal role in shaping SF Studios’ operations across Denmark and Norway, also serving as Chairman of the Board at Motion Blur (Norway) and previously as Country Manager for SF Studios Norway. Before taking the helm at SF Studios Production, Hansen held key leadership roles within SF Film and SF Studios, contributing to their strategic development and international partnerships with major studios such as Twentieth Century Fox, Warner Bros., and MGM. His career also spans senior financial and operational roles at Netdoktor Group, TDC Cable TV (YouSee), and Nordisk Film Group, where he was instrumental in several successful turnarounds and company integrations.
Chris Peter Marcich was appointed CEO of the Croatian Audiovisual Center on 1 May 2019. In December 2023, he was elected President of the Association of European Film Agency Directors, EFAD. He has been President of the Board of AGICOA, the international collective rights management organisation representing certain producer rights. As the head of the Centre, he represents and acts on behalf of the Centre, organises and runs the Centre’s activities together with its team of professionals. The primary mission of the Centre in the widest sense is to support and promote the Croatian film and audiovisual sector. The Centre also runs the cash rebate program known as “filming in Croatia”, is home to the Media Desk in Croatia and represents Croatia in Eurimages. Chris previously was the President of the Motion Picture Association’s European office in Brussels from 1995 to 2016. From 1985 to 1995, Chris held various policy and negotiating positions at the Office of the US Trade Representative, including Assistant USTR for Europe, the Middle East, and Africa.
Martina Petrović holds a degree in International Relations with a minor in Psychology. She began her career at the Croatian Ministry of Culture, where she coordinated international cultural exchange and the promotion of Croatian cinema at major festivals such as Berlinale and Cannes. In 2008, she contributed to the establishment of the Croatian Audiovisual Centre and was later appointed by the European Commission as Head of Creative Europe MEDIA Desk Croatia. She is the creator of Let’s Pitch Some Shorts!, an inclusive European training and co-production platform for emerging voices, and the founder of Series Rough Pitch – The Balkan Way, now a recognised regional hub for TV series development and industry matchmaking. She also initiated the first industry conference in this part of Central and Eastern Europe, celebrating 10 years of Croatia’s participation in Creative Europe MEDIA — a landmark gathering that brought together leading women from across the European AV sector. Recently appointed as a board member of the European Women’s Audiovisual Network (EWA), Martina is the recipient of the first Albert Kapović Award (2010) for her outstanding contribution to the internationalisation of Croatian cinema. She continues to mentor emerging talent and advise European AV companies through a wide range of organisational collaborations and professional networks.
Jaka Primorac is a Scientific Advisor at the Department for Culture and Communication, Institute for Development and International Relations (IRMO), Zagreb, Croatia. She holds a PhD (2010) in Sociology from the Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Croatia. Her research interests intersect the fields of the sociology of culture, the sociology of media and communications and the sociology of work. Primorac has led and collaborated on a number of international and domestic research projects and currently she is the coordinator of the IRMO team on the Horizon Europe project ‘Increasing the international competitiveness of the film industry in small European markets’ (CresCine, 2023-2026), and collaborator on IRMO NextGenerationEU project ‘Interdisciplinary Research on Cultural and Media Policies and Practices: Developmental and Democratic Potentials’ (CULTMED, 2023-2027), and IRMO Croatian Science Foundation project ‘Digital Data, Infrastructures and Development’ (DEVELOPER) (2024-2027). She has been a Member of the Artistic Council of Croatian Audiovisual Centre (HAVC, 2016-2018). Her work has been published in international and domestic scientific journals, including Cultural Trends, International Journal for Cultural Policy, and Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research (FQS). Recent titles include the book ‘From Project to Project: Work and Employment in the Cultural Sector’ (BLOK; 2021) and the edited volume ‘Digital Transformation and Cultural Policies in Europe’ (with Ole Marius Hylland, Routledge, 2024).